Politica de retur
Politica de retur se asigura exclusiv clientilor/cumparatorilor persoane fizice.
Clientul/Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare a returului.
Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la: i. ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat; ii. ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.
Costurile de returnare sunt suportate de catre Client/Cumparator, conform legii.
In cazul in care Clientul/ Cumparatorul solicita retragerea din Contract in interiorul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie sa returneze produsul impreuna cu ambalajul original al acestuia, nedeteriorat, cu etichetele initiale intacte, cu toate accesoriile primite, certificatul de garantie, manualele de utilizare a produsului si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. Prin etichete se intelege orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia (de exemplu etichetele care ilustreaza clasa energetica de consum al produsului, etichetele care ilustreaza numele producatorului, etichetele care ilustreaza impactul asupra mediului, etc.).
Clientului/Cumparatorului, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract, trebuie sa returneze bunul in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie din plastic sau ambalat intr-o alta cutie din carton si impreuna cu toate accesoriile acestuia si eventualele cadouri ce l-au insotit. Lipirea de etichete, taierea, ruperea sau orice alt mod de deterioarare a ambalajului original al produsului poate conduce la diminuarea valorii acestuia. Desfacerea ambalajului original al produsului prin tarierea sigiliilor cutiei, respectiv pe de-a lungul benzii adezive, in vederea deschiderii normale a cutiei sau taierea ambalajului din plastic (in caz ul produselor ce nu vin ambalate in cutie de carton), nu reprezinta o deteriorare a ambalajului.
Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Clientul/Cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic. In cazul deteriorarii produsului, MOTOUNELTEPRO isi rezerva dreptul de a compensa diminuarea valorii produsului rezultata din manipularea acestuia de catre Client/Cumparator, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor cu platile primite de la Client/Cumparator.Clientul/Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor.
Pentru transparenta si claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul poate retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 1%-100% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Valorea finala fiind stabilita in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si/sau a manoperei de reconditionare/igenizare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Clientului/Cumparatorului ulterior recieptionarii, verificarii si evaluarii Bunurilor returnate.
Nu se accepta produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura/folosire excesiva, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.
Pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor ce a rezultat din actiunile Clientului/Cumparatorului (actiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor), la momentul primirii coletului de retur, Vanzatorul procedeaza verificarea manuala, in fata camerelor de luat vederi, integritatea si starea produselor returnate.
Daca intervine retragerea din contract, toate platile primite de la cumparator, inclusiv costurile de livrare (cu exceptia costurilor suplimentare care rezulta din faptul ca s-a ales de catre client/cumparator o alta modalitate de livrare fata de livrarea standard propusa de MOTOUNELTEPRO) vor fi returnate in termen de 14 zile calendaristice din ziua in care MOTOUNELTEPRO a primit de la cumparator comunicarea privind retragerea din contract sau potrivit art. 10.12. din prezentele Termene și Condiții.
Restituirea sumei reprezentand pretul bunului pentru care s-a exercitat dreptul de retragere poate fi amanata pana la momentul la care Vanzatorul primeste bunul/bunurile returnate sau pana la momentul la care Clientul/Cumparatorul furnizeaza Vanzatorului dovada ca a trimis bunul/bunurile inapoi, in functie de care termen este mai scurt.
Costurile de transport platite pentru comanda vor fi restituite in cazul in care sunt returnate toate produsele comandate. In cazul este returnata doar o parte din produse, restituirea costurilor de transport initiale este exclusa.
Vanzatorul va returna sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului prin metoda aleasa de Client/Cumparator, specificată în formularul de retur sau în declaratia neechivoca privind decizia sa de retragere.
Procedura efectuarii returului
In cazul in care Clientul/Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea:
i. completa online formularul de retur ce se regaseste pe site-ul www.motouneltepro.ro la sectiunea ”Politica de retur”.
ii. face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract. In aceasta situatie Clientul/Cumparatorul va trebui sa furnizeze Vanzatorului informatii suficiente in vedere indentificarii comenzii, a Cumparatorului/Clientului si a modalitatii de restiturire a sumei. Cererea de retur formulata prin telefon, fara documentarea acesteia sau prezentarea produsului, in vederea returului, nu reprezinta o declaratie neechivoca de retragere.
In cazul in care Clientul/Cumparatorul opteaza pentru informarea Vanzatorului cu privire la retragerea din contract prin completarea formularului de retur pus la dispozitie pe site-ul Vanzatorului, Clientul/Cumparatorul va completa acest formular. Daca in cuprinsul formularului de retur sunt campuri completabile pentru care clientul/cumparatorul nu are informatia la indemana, acesta poate completa respectivele campuri cu valoarea ”0”. Insa, este important a sublina faptul ca pentru a se putea efectua returul, Clientul/Cumparatorul trebuie sa furnizeze un minim de informatii in vederea identificarii comenzii pentru care se exercita dreptul de retur al unui bun, a identitatii Clientului/Cumparatorului, a unei modalitati de comunicare cu acesta si a informatiilor privind contul bancar in care urmeaza a se efectua restituirea, dupa caz. Informatiile necesare in vederea identificarii comenzii si procesarea cererii de retur sunt urmatoarele:
i. numele pe care a fost plasata comanda;
ii. adresa de email: office@motouneltepro.ro;
iii. numarul de telefon: 0253 214 443;
iv. modalitatea de compensare, respectiv restituirea sumei sau schimbarea produsului; v. contul bancar pentru returnarea contravalorii produselor, dupa caz;
vi. indicativul produsului pe care vrei sa il returnezi.
Ulterior completarii formularului de retur si a comunicarii acestuia catre Vanzator sau ulterior comunicarii neechivoce de catre Client/Cumparator a deciziei sale de retragere, Clientului/Cumparatorului ii revine obligatia de a expedia produsul catre Vanzator in decurs de 14 zile calendaristice din ziua in care Clientul/Cumparatorul a informat Vanzatorul cu privire la retragerea din prezentul contract. Termenul se considera respectat daca bunul/bunurile au fost expediate catre Vanzator inainte de scurgerea celor 14 zile.
Adresa la care Clientul/Cumparatorul trebuie sa expedieze coletul este: Destinatar: Eurosport Trading SA Adresa: Calea Bucuresti nr.9, Tg-Jiu, Gorj.
Produsele returnate prin curier rapid NU se vor trimite cu RAMBURS!
In vederea identificarii rapide de catre Vanzator a returului, la predarea coletului catre curier, Clientul/Cumparatorul poate sa se asigure ca numarul comenzii aferent bunului returnat este notat pe colet/pe AWB sau este notat pe un suport de hartie aflat in interiorul coletului (scris olograf/de mana sau printat pe hartie)